Sporten in een gezellige sfeer
onder deskundige begeleiding

Trainen in groepsverband

 

Individueel sporten

Fitness

Training op fitness-apparaten, waarbij het trainingsprogramma afgesteld kan worden op de gemeten hartslag. De hoogte van de hartslag bepaalt de intensiteit van de training.

Tevens is er apparatuur om de verschillende spiergroepen op kracht en uithoudingsvermogen te trainen.

De trainingen zijn in eerste instantie gericht op fitheid.
Dit maakt deze vorm van training uitermate geschikt voor mensen met een matige conditie, die voorzichtig willen beginnen.

Omdat u individueel traint, kunt u trainen op het tijdstip waarop het u het beste uitkomt.

 
Cardio-Fitness

Fitness is geschikt voor iedereen. Of je nu jong, oud, getraind of ongetraind bent. Je doel is om gewicht te verliezen of juist zwaarder te worden, door de verschillende manieren van trainen kun je met Cardio-Fitness alle kanten op. Onze instructeurs helpen je op de goede weg. Het grote voordeel van Cardio Fitness is dat je het kunt uitoefenen wanneer het jou goed past.
Sportcentrum Body Action is 65 uur per week geopend !!
 
 
Aerobics

Aerobic is het intensief bewegen op muziek met als doel de algemene fitheid te verbeteren.

Hierbij wordt gebruikt gemaakt van klein oefenmateriaal zoals matjes, haltertjes, enkelgewichtjes en elastische banden. Hiermee kunnen heel gericht de buik-, rug- , arm- en beenspieren getraind worden.

Step-aerobic maakt gebruik van een zogenaamde step, een in drie verschillende hoogtes instelbaar opstapbankje. Deze step geeft weer een heel andere dimensie aan de aerobicsles.

U traint in een groep.

De trainingen zijn in eerste instantie gericht op fitheid.
Dit maakt deze vorm van training uitermate geschikt voor mensen met een matige conditie, die voorzichtig willen beginnen.

Omdat u individueel traint, kunt u trainen op het tijdstip waarop het u het beste uitkomt.

 
Circuit training

Onze circuit-training is een complete lichaamstraining in groepsverband.
In de les verbeterd U op eigen niveau uithoudingsvermogen, kracht, lenigheid, en coördinatie. Het is een leuke afwisselende les geschikt voor iedereen, man, vrouw, jong of oud, mensen met of zonder beperking. We maken gebruik van kleine/grote gewichtjes, matten, stokken, halters en ballen. Alle circuit-trainingen worden gegeven in onze grote, met airco uitgeruste, trainingszaal. De circuit-training is zonder meer de meest afwisselende les in ons totale aanbod.
Tube Training / XCO


De tube is een holle aluminium buis in diverse afmetingen deels gevuld met grit. Door de buis te bewegen verplaatst het grit van de ene kant naar de andere kant. De tube training is een intensieve training in groepsverband ter verbetering van het algehele uithoudingsvermogen.
 
 
Indoor Cycling

Indoor-Cycling, ook wel spinning genoemd, is de activiteit om snel je conditie te verbeteren of te behouden. We fietsen op het ritme van heerlijk opzwepende muziek, terwijl we tussendoor de weerstand kunnen variëren. Dit moet je gewoon een keer ervaren! Het is geschikt voor iedereen.
 
Cycling Power

De Cycling-power les is een combi les. Eerst 30 minuten Indoor-cycling, goed voor je algehele uithoudingsvermogen. Gevolgd door 30 minuten spierversterkende oefeningen voor het totale lichaam. Een prima combinatie om in een uur tijd het gehele lichaam te trainen.
 
BBB

Een BBB-les is een combinatie groepsles op muziek. Het eerste deel verbeter je je algehele conditie. Daarna een grote diversiteit aan oefeningen met name gericht op de Billen, Buik en Benen. Een fijne populaire les voor iedereen!!
 
Steps

Steps is een groepsles op muziek waarbij je optimaal je uithoudingsvermogen en spierkracht verbeterd. Het is een intensieve les waarbij je steeds op en af een step stapt. Dit op vele afwisselde manieren. Moeilijk?  Soms wel, maar als het lukt geeft het je een geweldige boost.

 
Pump / Halter training

Tijdens onze Pump / halter-training traint U kracht en uithoudingsvermogen van alle spiergroepen.Met een zelf bepaald gewicht van halter of dumbells. Deze groepsles is uitermate geschikt voor iedereen die fitness wil combineren met een andere sport, zoals wielrennen, hardlopen, motorcross, zwemmen, of een teamsport. Het zorgt in korte tijd voor betere prestaties in deze takken van sport.

 
Zumba

Zumba  is een groepsles waarbij de algehele conditie snel verbeterd door heerlijk te dansen op vooral Latijn-Amerikaanse muziek. Zumba is plezier hebben en toch intensief bezig zijn.
Zumba is dus goed voor je humeur en je lijf. 
 
Yoga

Wil je lekker met je lichaam bezig zijn, maar op een rustige manier? Dan is Yoga de les voor jou.
De oefeningen zijn een combinatie van Yoga, pilatus en t’ai chi. De les is daarom niet alleen gericht op ontspanning, maar ook lenigheid en kracht worden verbeterd. Er zijn twee varianten, de hatha-yoga en yoga-pilates. Doe mee aan een gratis proefles en laat U informeren welke vorm van Yoga het beste bij U past.
Boks-Kids

Boks-Kids is een 45 minuten durende Boks-Fit les speciaal voor alle jeugd tussen 8 en 14 jaar.
Lekker actief aan de slag met je eigen lichaam + bokshandschoenen. Goed voor je conditie en zelfvertrouwen. Aan de slag!!
 
 
Boks-Fit

Boks-Fit begint met een stevige warming up! Daarna gaan we los op de boks-zak met aangegeven combinaties. Dit in combinatie met vele oefeningen als push-ups, brunches en burpees. Je verbeterd zo supersnel je conditie. Boks-Fit is geschikt voor mannen en vrouwen, beginners en gevorderden. Laat jezelf verleiden door net even een stapje meer te doen.
 
Rug-Fit

Veel mensen klagen over lage rugpijn. Een inactief leven of een eenzijdige belasting door bv. zittend werk is hier vaak de oorzaak van. Onze Rug-Fit les lijkt in veel opzichten op onze circuit training. Echter veel oefeningen zijn specifieker gericht op de rug / romp. Het is een afwisselende les geschikt voor alle leeftijden.

Senioren-Fit

Ouderdom komt met gebreken zegt het spreekwoord. Naarmate we ouder worden ontstaan er veel veranderingen in ons lichaam. Er ontstaan allerlei ouderdomsziektes, kwalen, en handicaps.
Om dit tegen te gaan is helaas geen kant en klare oplossing voorhanden. Toch blijkt uit onderzoeken dat een goede mentale en lichamelijke conditie en een grote van bewegingsactiviteit  typische ouderdomsziektes kunnen beperken of verminderen. Om dit te bereiken is meer nodig dan een wandeling of een fietstocht. Het gehele lichaam moet in beweging komen.
Senioren Fit is zo’n activiteit waarbij je lenigheid, coördinatie, balans, uithoudingsvermogen en spierkracht getraind word. Dit alles in een mooi tempo dat iedereen zelf kan bepalen. Het is dus voor iedereen geschikt. Tel daarbij op het gezellig en sociaal samen zijn voor, tijdens, en na de les, en je dag is compleet. Kom het zelf uitproberen en ervaar al na een paar lessen de vooruitgang.